¡Ola Chili! - Reisverslag uit Valdivia, Chili van pieter callier - WaarBenJij.nu ¡Ola Chili! - Reisverslag uit Valdivia, Chili van pieter callier - WaarBenJij.nu

¡Ola Chili!

Door: mezelf

Blijf op de hoogte en volg pieter

18 Oktober 2012 | Chili, Valdivia

Hey hey!!!

We zijn in Chili!!!
Na onze rustdagen in Bolson zijn we terug vol goede moed op ons stalen ros gesprongen richting Bariloche. Zeer zware tocht, maar toch ook weer zo hard de moeite. Het was eigenlijk onze eerste keer op iets grotere hoogte en dat ging allemaal vrij goed.
Aangekomen in Bariloche ontstond er een spontane en permanente glimlach op het gezicht van Natalie, bij het zien van de talrijke chocoladewinkels. Werkelijk als een kind in een speelgoedwinkel....
Na een vluchtig verblijf in de stad aan het mooie meer fietsten we verder richting chileense grens. Deze tocht werd wederom gekenmerkt door eindeloze wegen in de vrije natuur.

Aangekomen aan de chileense grens waar er uiteraard controle was. Hier zijn we bijna beboet voor het smokkelen van welgeteld TWEE appeltjes....
Nog een geluk dat de rest van onze groenten- en fruitwinkel niet vond.
Na wat gediscussieer mochten we van die beste man onze appels ter plekke op eten, wat dan weer het gevolg had dat hij ons niet meer begreep...
Vanaf de grens dan maar direct doorgestoken tot in Valdivia. Een zeer aangenaam dorpje aan de chileense kust.
Wat we hier tegenkwamen hadden we in Zuid-Amerika nog nooit gezien...
Alles van verse groenten en fruit, verse vis, LEKKERE kaas!!
Hier zo snel mogelijk naar de markt gegaan en ons tegoed gedaan aan een (naar reis-normen) bourgondisch maal.........en 'savonds dan ook maar op restaurant gegaan..
Volgende dag eten en drinken ingeslagen en landinwaarts vertrokken richting thermen en vulkanen.

Na een fietstochtje, van zo'n dag of drie, Zijn we aangekomen in Coñaripe. Geniaal stukje Chili, omsingeld door vijf vulkanen en de daarbij horende warmwaterbronnen.
De 'thermas geometricas' waren dan ook ons doel.
20 baden met temperaturen variërend tussen 37 en 42 graden in een afgelegen cañon, badend in de zon.....een stukje paradijs!
Hier hebben we ook een kleine beklimmimg naar de voet van een vulkaan gedaan, genoten van het vergezicht en dan terug het bad in.
Maar aan alle mooie dingen komt dus blijkbaar echt een einde. De volgende dag zaten we op de fiets naar Villarica.
Hier zitten we nu, maar straks vertrekken we alweer richting Santiago!!

We hebben besloten om toch naar Peru te gaan, iets wat we eerst niet gingen doen. Dit maakt ons schema er niet minder strak op, maar we kunnen het toch niet over ons hart krijgen om dit links te laten liggen!

Zoals je hoort, we weten wel wat te doen!!
Tot hoors
P & N

• 20 Oktober 2012 - 14:49

Raymonda:

SUPER!!! Echt, hoed af voor jullie geweldige prestatie in the middle of no way! En dank zij al die mooie foto's kunnen we ons beter inbeelden hoe jullie tocht verloopt. En... die lekkere chocolade: ja Natalie, zo ken ik je weer. Je zal 'de snoep van sinterklaas' dus toch niet te erg missen dit jaar?!!
    Lieve groetjes en ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal.