Gaiman tot El Bolson - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van pieter callier - WaarBenJij.nu Gaiman tot El Bolson - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van pieter callier - WaarBenJij.nu

Gaiman tot El Bolson

Blijf op de hoogte en volg pieter

03 Oktober 2012 | Argentinië, Esquel

Hallo iedereen,

een tijdje geleden, maar hier zijn we terug!
we hebben ondertussen een hele afstand afgelegd, want.... ons langverwachte pakketje is ondertussen toegekomen! hippekehoi
We zijn in opperbeste stemming vetrokken, wel speelde de wind weer serieus met ons voeten... die draait hier echt langs alle kanten, maar liefst blies hij toch in ons gezicht.
De eerste stop werd Gaiman, door het laagseizoen leek het hier eerder een spookstad uit de Western filmpjes. hier hebben we ook de typische Welsh Tea leren kennen, zeer lekker en vooral veel zoet!
We sliepen op aanraden van Elina bij de bandweer, waar Pieter zich al meteen thuis voelde :)
Daarna trokken we verder naar een stadje genaamd Boca Las Añas, na vele km·ers blijkbaar een stadje dat enkel op de kaart bestaat, dan maar tussen de rotsen geslapen met een prachtig uitzicht over Patagonie.

Opgestaan met de zonsopgang reden we verder naar een vallei Florentino Ameghino genaamd. Voor ons een echte oase van rust na zware fietsdagen. We zijn er uiteindelijk 3 dagen gebleven. De natuur is hier zo mooi dat we enkele wandelingen hebben gemaakt.
Tijdens een van die wandelingen zagen we wilde paarden aan de overkant van de rivier hun dorst stillen, ongelooflijk mooi... en dit werd nog beter toen we na een tijd weer opkeken van een vreemd geluid... plotseling zwom er een verdwaalde zeeleeuw recht voor ons richting stuwdam, die kwamen we ·s avonds nog eens tegen aan de camping zelf.
(het arme beest is zo'n 100 km landinwaarts gezwommen...) Deze plek had ons voor een moment veroverd.

Toen we uitgerust waren trokken we verder richting Esquel, een bekend Argentijnse skioord ongeveer 400km hiervandaan...
Vanaf dat we terug op de fiets zaten , begon de wind ons weer tegen te werken... Het werd ons echt te veel en in Las Plumas hebben we dan beslist om 's nachts een bus te nemen richting Esquel...

Daar aangekomen hebben we een hostel gezocht en zijn bij Mauro en Maria beland. Twee nachten hebben we bij hen gelogeerd en hebben hen wat beter leren kennen.
Toen we hier vertrokken hadden we enorm veel respect voor hen gekregen. Het waren de leukste en meest behulpzame mensen die we zijn tegengekomen.
Ze zijn ons zelfs, een dag na vertrek, helemaal met de wagen komen zoeken, om ons een evangelisch nieuw testament te geven. 'For guidance and protection'..
Maar spijtig genoeg moesten we ook hier eens vertrekken.

Na Eaquel zijn we drie dagen lang door het nationaal park 'Los Alceres' getrokken. Gewoonweg prachtig. Punt!!!

Nu zijn we aangekomen in Él Bolson, één of andere hippie-enclave in de bergen. Super leuk, gezellig,.. Kortom alles om even op adem te komen.
De plannen voor de nabije toekomst zijn Bariloche en dan richting Chili.
Eens kijken of de bergen ons gunstig gezind gaan zijn. ;-)

Tot hoors!!!
N en P

• 04 Oktober 2012 - 20:15

Peggy Roelandt:

Beste Nathalie&Pteter,
    Blij te lezen dat alles goed gaat met jullie.Het moet gewoonweg zalig zijn om plaatsen te ontdekken waar je anders nooit zou komen.Heb al dikwijls aan jullie gedacht en vind het echt interessant jullie blog te volgen.Ik doe jullie alvast de groetjes van heel het keukenteam van het St.-Elisabeth en ben al benieuwd naar jullie volgend verslag.By the way,weer heel mooi foto's!Ciao and talk to you later!Dikke knuffel,Peggy!

• 12 Oktober 2012 - 12:07

Tante Mitteke:

Eindelijk weet ik hoe ik hier jullie kan volgen! Het moet geweldig zijn aan de foto's te zien! Jullie zien er stralend uit daar door ben ik ook heeeeeelll gelukkig! Want dacht dat jullie geen eten zouden hebben maar aan die koffiebonen te zien is dat dik ok! Wat de wind betreft fiets met de wind mee en zie waar je komt :)

Dag lieve schatten geniet ervan en tot de volgende ....

Dikke kus

Tante mitteke & nonkel guido

• 14 Oktober 2012 - 21:14

Tante Esther, Staf En De Kids:

Hé tieke en pitje,

we vinden het tof dat we jullie avontuur kunnen volgen op deze blog en zijn natuurlijk blij dat het met jullie goed gaat.
    Zo te zien hebben jullie inderdaad er al een serieuze trip op zitten, maar wel al een mooie . Het moet fantastisch zijn dit samen te mogen meemaken.
    Geniet er met volle teugen van en zorg goed voor elkaar. Verder wensen we jullie nog veel moed en een groot uithoudingsvermogen, maar met de liefde van elkaar lukt jullie dat wel perfect.

P.S. vele groeten van moemoe en nen dikke knuffel aan beide.

Doet dat nog goed en we kijken al uit naar jullie volgend verslag. Hopelijk even mooi en even positief.

Het ga jullie goed,

Lieve groeten en knuffel van ons allen.

Tante esther, nonkel staf, Alison en Dwayne xxx

• 28 Oktober 2012 - 12:48

Tante Mitteke:

Ik begin een beetje jaloers te worden!
    Jullie zien er super uit!
    Ik zal toch blij, om al jullie
    verhalen te horen en vooral jullie foto'ste zien.
    Ge moet geen appeltjes nimmer kopen, koop maar een pot appelspijs.
    Dag schatjes

• 21 November 2012 - 22:03

Tante Mitteke:

Mannekes, ik heb Skype geïnstalleerd, maar nu moet het nog marcheren.
    Kies jullie maar wanneer
    Hier alles oké
    Dikke kus
    De groottante in spe

• 05 December 2012 - 20:49

Hubert En Monique:

heb van je moeder gehoord waar je was veel plezier in al die mooie landen en geniet ervan

• 02 Januari 2013 - 22:03

Myrite:

Nathalie en Pieter
    Ik wens jullie alle twee, een spetterend, vreugdevol, veel liefde om te krijgen en te geven, een gezond 2013 toe.
    Drie dikke nieuwjaarskussen ,geniet nog verder met volle teugen van jullie onderneming
    P.s. Met ons alles oké
    Tante mitteke