De laatste weken!!! - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van pieter callier - WaarBenJij.nu De laatste weken!!! - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van pieter callier - WaarBenJij.nu

De laatste weken!!!

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg pieter

18 Februari 2013 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Hallo!

Hier zijn we weer! Het is al een tijdje geleden, want internet vinden was niet zo eenvoudig de laatste weken.
Na ons kort verblijf in Salta (Argentinië) hebben we de oversteek gemaakt naar Iguazú (Argentinië), om daar de bekende watervallen te bezoeken.
Gewoonweg prachtig!! De kracht die uitging van de watervallen is gewoonweg niet te beschrijven. De tropische omgeving rondom, maakte het helemaal compleet. Het was er bijzonder warm, maar gelukkig had onze camping een zwembad en zijn we dus iets langer gebleven.

Na een dag of drie zijn we dan begonnen aan onze laatste grote tocht, die ons naar Montevideo (Uruguay) moest brengen.
Al snel bleek dat we het klimaat en het terrein grondig onderschat hadden.
Zo fietsten we gedurende 7 dagen langs de Rio Paraguay richting Posadas, het werd het zwaarste stuk van onze hele reis. De temperaturen liepen op tot 40 graden en dit in zeer heuvelachtig gebied. Elke avond zochten verfrissing op in de rivier of in het zwembad van een camping.

Nadat we de Provincie Missiones achter ons lieten, zijn we richting grens met Brazilië gefietst. Hier hebben we onderdak gevonden bij een enorm gastvrije familie, die ons getrakteerd heeft op een 8 kilogram zware Argentijnse parilla en ons nog tot aan de Uruguayaanse grens heeft begeleid, met de auto, dit omdat we ons blijkbaar in vrij gevaarlijk gebied bevonden...
Vanaf daar begon ons Uruguayaans avontuur!

We zijn in Uruguay beginnen fietsen vanuit Bella Union in het noorden.
De temperaturen waren hier zeker even hoog als voorheen, alleen de luchtvochtigheid en de heuvels werden minder.
We genoten in het noorden volop van de vele thermische baden, die na een lange dag fietsen aanvoelden als een stukje hemel op aarde.
En bij afwezigheid van thermen doken we geregeld in de Rio Uruguay, die we helemaal tot het zuiden zouden volgen.
Naarmate we het zuiden naderden, werden, tot onze grote vreugde, de heuvels steeds kleiner. In tegenstelling tot wat IEDEREEN zei die we tegenkwamen op reis, is Uruguay NIET plat!!!!!!!!!
Verder werd onze tocht door Uruguay gekenmerkt door wildcamperen aan de rivier, rustig op ons eigen, genietend van de rust en de natuur. Een nacht werd deze rust grondig verstoord door een hevige storm die ons bijna onze tent koste. Een uur lang werden we geteisterd door gigantische wind en enorm veel regen gepaard met knallend onweer. Ondanks onze goede tent werd alles nat, maar gelukkig konden we enkele uren erna alles te drogen hangen in de weer even parate zon als altijd.de schrik van ons leven, maar zonder gevolg!

Nu zijn we aangekomen in Colonia en hebben we onze laatste kilometers gefietst. We gaan er nu nog even volop van genieten. Morgen gaan we naar Montevideo op daguitstap en overmorgen verhuizen we voor een laatste keer, ditmaal terug naar Buenoos Aires.
Volgende week komen we terug, maar geen paniek we houden jullie op de hoogte over onze koude fietstocht van Zaventem naar Antwerpen!!!
Hopen maar dat het niet sneeuwt!! ;-)

de groeten en tot hoors,

P & N

• 19 Februari 2013 - 19:15

Peggy:

Hey globetrotters,blij te horen dat jullie het goed maken.Het is al eventjes geleden dat ik nog eens gereageerd heb,maar hier ben ik dan nog een keertje.Het is zo boeiend om jullie belevenissen te lezen en ik waan me ook al een beetje daar bij het lezen en bekijken van jullie wondermooie en beslist onvergetelijke reis.Spijtig genoeg komt er aan alle mooie liedjes een eind hé!Geniet nog van de laatste weken en we zullen blij zijn Nathalie van u terug actief op de werkvloer te zien,want we hebben u toch wel gemist hoor!Veel plezier nog,wees voorzichtig en vergeet geen warme kledij aan te doen bij het terugkomen,want het is hier nog steeds maar enkele graden warm.Groetjes en see you soon!Kokinneke Peggy.

• 20 Februari 2013 - 10:55

Myrite:

Het zit er bijna op ... Geniet ervan !!!! Wij komen de 25ste naar u welkoms feestje !!!!
    Dikke kus

Familie de bock :)

• 20 Februari 2013 - 20:01

Rita Van De Merlen:

Hoi,
    Nog even een reactie op jullie, waarschijnlijk, laatste reisverslag.
    Ja,het zit er bijna op voor jullie.
    Het laatste verslag en de foto's zijn prachtig.
    Dit is echt wel een reis geweest om nooitmeer te vergeten, met zijn hoogtes en al eens wat pech.

Ik wens jullie nog aangename laatste dagen en een behouden thuiskomst.

Voor jou, Natalie, tot op het werk!

Groetjes Rita

• 20 Februari 2013 - 22:19

Nicole En Frank Callier:

Beste Nathalie en Pieter,

We wensen jullie een behouden thuiskomst! Het zal wel even wennen zijn aan het
    temperatuursverschil!
    Goede reis!
    Je peter en familie Callier uit Namur.