Zon, zee en strand!! - Reisverslag uit La Serena, Chili van pieter callier - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand!! - Reisverslag uit La Serena, Chili van pieter callier - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand!!

Blijf op de hoogte en volg pieter

31 Oktober 2012 | Chili, La Serena

Hey hey iedereen!!
Kleine update uit Chili.

Vanuit Villarica namen we de bus naar de befaamde hoofdstad van Chili, Santiago! Bij aankomst zochten we ons een hostel en les voor volgende keer... vanaf nu reserveren in grote steden! Na enkele hostels kwamen we bij een goede ziel terecht die ons zelfs de zetel aanbood. voor ons geen probleem en dit viel blijkbaar in goede aarde want hij zorgde op een of andere manier toch nog voor een kamer voor ons. We verkenden gedurende twee dagen de omgeving en deden wat andere toeristen zouden doen... eten, uitstapjes en foto's maken. Op de normaal gezien laatste Santiagodag werden we uitgenodigd door Els en Rodrigo die sinds enkele maanden in Santiago wonen. We werden er letterlijk in de watten gelegd en genoten van onze leuke avond! De volgende dag werden we door hen vergezeld naar de fietsenwinkelstraat om onze fietsen eens te laten checken en reservebanden te kopen.
Na de escort namen we afscheid en trokken we verder richting Valparaiso.

Valparaiso.... het klonk te mooi om niet te bezoeken en heeft zeker voldaan aan onze hoge verwachtingen. We verbleven er in een super leuke hostel en verkende de charmante stad gedurende 4 dagen.... ook weer langer dan verwacht, maar dit was onder andere door de tandartsbezoeken die we hier deden. Beter hier dan in een van de volgende landen dachten we zo!

Via de kust zijn we richting noorden getrokken, richting La Serena.
Het was een mooie, heuvelachtige tocht met veel zon en aangename temperaturen. Onderweg Geslapen in de tuin van enkele locals, bij een medische post en wederom bij de brandweer.
Slapen bij de brandweer is een aanrader voor iedereen die naar Zuid-Amerika reist!! Die jongens geven je een bed (als het gaat) of een zacht stukje gras, een warme douche en misschien zelfs een warme maaltijd.
Je gerief is veilig en je bent overal welkom. Dit alles voor een schamele 0 pesos!!!
Aangekomen in La Serena.... nu staan we met onze tent in de tuin van een zeer familiale en gezellige hostel. Maria verwent haar gasten en de sfeer is er top. Gisteren leerden we zelfs onze eigen gepersonaliseerde sandalen maken!

Morgen trekken we de vallei van de Elqui in. Hier bevinden zich de grootste sterrenkundige observatoria ter wereld. We gaan proberen er eentje te kunnen gaan bekijken. Hier vind je de mooiste nachten, dus wordt het slapen zonder tent. Daarna is het de beurt aan San Pedro de Atacama!!

Zoals je hoort gaat het hier zeer goed met ons, op naar het volgende
en tot hoors!!

groeten,
van ons!

• 01 November 2012 - 16:03

Tante Mitteke:

Hey mannekes
    Heel plezant om jullie verslagen te lezen.
    Amuseer jullie
    Ik wacht op het volgende brief
    Dikke kussen
    Tante mitteke

• 03 November 2012 - 21:21

Callier Nicole:

Wat een prachtige levenservaring! Jullie trekking blijkbaar goed jullie plan.
    Geniet van de prachtige landschappen en de verrijkende ontmoetingen.
    We volgen uw avonturen op de site.
    Veel fietsgenot!
    Frank en Nicole uit Namen.

• 10 November 2012 - 19:44

Pelza :

Olá supermercado!! Eindelijk jullie blog eens kunnen lezen en het is daar precies plezant! Of lachen jullie alleen als er een foto getrokken wordt :) De foto's maken mij in elk geval jaloers; de walvissen, de bergen, de natuur, de vrijheid, ... geniet maar goed. Pedro, op de foto lijkt het of gij op de autostrade aan't fietsen zijt...wat heb ik u gezegd? Voorzichtig zijn :) Hup met die beentjes, geniet van jullie reis en doe de brandweermannen de groeten xxx