Macchu Picchu - Reisverslag uit Puno, Peru van pieter callier - WaarBenJij.nu Macchu Picchu - Reisverslag uit Puno, Peru van pieter callier - WaarBenJij.nu

Macchu Picchu

Door: ikzelve

Blijf op de hoogte en volg pieter

17 December 2012 | Peru, Puno

Hallo iedereen,

De Sint is langs geweest!!! Hij bracht ons geen chocolade, maar wel mooi weer tijdens ons uitstapje naar Macchu Picchu. Waarvoor dank, lieve Sint!!
Aangezien we absoluut geen zin hadden om gigantisch veel te betalen voor de trein naar MP, besloten we om een alternatieve route te nemen en te wandelen. Deze beslissing heeft ons wel nog 2 dagen achtervolgd, onder de vorm van serieuze spierpijnen..
Blijkbaar zijn de spieren om te fietsen en om een trap op te lopen NIET dezelfde!!
Maar buiten dit feit was het absoluut de moeite waard!
We hebben de oude Inka-stad kunnen bewonderen bij goed weer en waren net op tijd terug beneden voordat de regens begonnen. Jawel, het regenseizoen is hier weldegelijk begonnen.

In afwachting van onze fietsonderdelen zijn we, na ons tripje, terug naar Cusco gegaan. Onze hostel is blijkbaar zeer bekend onder fietsers en motorijders. Bijna iedereen die er verblijft, verplaatst zich op twee wielen, wat een zeer aparte, maar zeer leuke sfeer met zich meebrengt.

Gisteren (15 december) kwamen de onderdelen eindelijk aan en zijn de reparaties direkt begonnen. Zakken gemaakt en vanmorgen richting Puno, aan het Titicacameer, vertrokken.
Na 2,5 weken hadden we het wel gezien in Cusco. We vonden Cusco zeer aangenaam, maar het was tijd om te vertrekken.
We hebben nog snel met een tiental andere fietsers afgesproken om samen de feestdagen in de "casa de ciclista" in La Paz te spenderen. Dat wordt daar dus ook een feest!!

We fietsen nu rond het Titicacameer en hopen binnen een dikke week in La Paz aan te komen.

Moesten we jullie niet meer tijdig bereiken: Een zalig kerstfeest!! :-)

P & N

• 18 December 2012 - 13:54

Kiki:

Hey,
    how was your bus-trip to Puno? Which company did you choose? I guess we leave the day after tomorrow.

Looking forward to see you soon!

Kiki

• 22 December 2012 - 17:43

Again Kiki:

Hi you!
    Did you already arrive in La Paz? I got sick the night before we wanted to leave Cusco with the bus yesterday, so we are still here.... and here we will also spend Christmas. I guess we won't make it to La Paz for New year's eve because we decided to cycle the whole route.

I really hope that we meet somewhere on the road again. Maybe you are still in La Paz when we arrive...

Een zalig kerstfeest!! ;-)

Kiki (+Marcus)

• 24 December 2012 - 08:42

Marieke:

Hey Natalie en Pieter
    Ik vond het heel leuk om jullie reisverslagen te lezen, amai echt niet te doen waar jullie al allemaal zijn geweest!! Aan de prachtige foto's te zien ist echt wel de moeite en beleven jullie een super tijd!
    Ik wens jullie nog een zalig kerstfeest in La Paz!!!
    Marieke xxx