Valle del elqui - San Pedro de Atacama - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van pieter callier - WaarBenJij.nu Valle del elqui - San Pedro de Atacama - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van pieter callier - WaarBenJij.nu

Valle del elqui - San Pedro de Atacama

Blijf op de hoogte en volg pieter

13 November 2012 | Chili, San Pedro de Atacama

Wat een luxe, vandaag vetrekken we met de helft van onze bagage om een tocht in de Valle Del Elqui te maken. Maria was ons zo goedaardig dat we een heel deel van ons gewicht bij haar achter hebben gelaten.
We fietsten doorheen de hele vallei en merken dat onze benen het enorm goed doen. De tweede dag hielden we halt in een toeristisch dorpje, Pisco de Elqui genaamd, aan het einde van de vallei waar we op een zalige camping sliepen.
Overdag heerste er een echte camping festivalsfeer en ·s morgens zag je een voor een de tentjes ontwaken badend in de ochtendzon die doorheen de bomen scheen.

Na het bezoek aan het dorp Pisco de Elqui reden we op een zeer scherpe tijd terug naar het dorp Vicuña in het midden van de vallei waar we twee dagen verbleven wegens de zalige zon EN zwembad! Eindelijk komt die bikini van pas die we dachten al lang geleden gebruikt te kunnen hebben. We deden onze eerste toeristentour en bezochten een sterrekundig observatorium hoog en diep verstopt in de bergen. De tocht was misselijkheidswaardig, maar wel de moeite. We kregen een volledige uitleg over de gigantisch uitgebreide sterrenhemel en kregen de kans om met een telescoop onder andere Mercurius en Venus te zien.

Na ons zeer leuke vallei ervaring sprongen we terug de fiets op om opnieuw naar Maria en de rest van onze bagage in La Serena te gaan. De terugrit werd er een van 60km op 3u tijd met wind op kop, wat meteen ook onze recordtijd werd.

De volgende dag namen we een bus tot San Pedro de Atacama waar we al een hele tijd naar uitkeken. De heenrit werd er eentje om te onthouden of om snel te vergeten... we reden de eerste keer met de busmaatschappij TUR BUS, ze vroegen 5x zoveel voor onze fietsen en bij een tussenhalte in Calama werd Pieter zijn stuurtas gestolen met vele handige en sommige waardevolle spullen. Gelukkig hebben ze niet de kans gekregen om geld noch paspoort te kunnen stelen.
Ook onze fietsjes werden licht geabumeerd, maar toch heeft al dit ons prachtige verblijf in San Pedro niet kunnen raken.
Het werd een verblijf van 4 dagen met allerlei tochten die we met de fiets of met de auto maakten. We deelden de wagen in de namiddag met een brussels koppel(Fanny en Mathieu) waar we enkele leuke avonden mee hebben gehad.
De hoogtepunten voor ons waren absoluut de lagunes in de zoutvlakte en de vallei van de maan.

Na ons fantastische Atacamaverblijf trokken we verder naar Arica, klaar om binnen enkele dagen de sprong te wagen naar het onverwachte Peru!

tot dan xx

• 19 November 2012 - 13:56

Julie:

Ziet er allemaal zalig uit pitje en nathalie... Genieten is de boodschap ! Hier alles onder controle u petekind zit noch safe bij de mama ! En voor de rest is het hier koud en grijs dus je weet wel waar het goed is ! Dikke kus en knuffel julie